Morgonpromenad och möten

Hade möte i Stockholm och sen ett sent möte på kontoret ikväll så började dagen med lite sovmorgon (halv åtta…… men det gör faktiskt stor skillnad!) och lite yoga och till slut även en kort promenad. Har lyckats dra på mig värsta hälsporren (har känt av det i säkert ett år till och från men nu har det blivit ännu värre) men en långsam promenad var ändå skönt. Sen blev det frukost, lite jobb och en cykeltur till stationen och tåget. Såhär fint var det under promenaden! Man borde verkligen börja fler dagar så, det är ju så härligt att komma ut och röra på sig i den friska höstluften direkt på morgonen. Fast jag får ju iallafall en cykeltur varje morgon nu, alltid något!

Nu sitter jag på tåget hem från Stockholm men dagen är långt ifrån slut. Nästa möte börjar om över tre timmar, och lär väl hålla på en timme minst. Många sena kvällar blir det, men det sköna med det är att man får morgonen ledig. Jag tycker om att ha tid att vakna i lugn och ro och kanske göra någon form av träning och äta frukost och fixa mig utan stress. Mina morgnar ser ju oftast inte ut så när jag ska till kontoret…. Ska verkligen försöka hitta (skapa) lite bra rutiner, de senaste veckorna har varit katastrof och risken finns att om jag inte skaffar dem nu kommer hela hösten och vintern med sitt mörker att vara kaos på morgnarna, hehe. Jag vill vakna relativt utvilad (händer aldrig, oavsett när jag lägger mig), max snooza en gång (idag snoozar jag typ sju gånger halvt i sömnen), inte hålla på med mobilen en massa utan gå upp typ direkt, röra mig på något sätt: tex promenad eller yoga eller löpning eller till och med gymmet (är sugen alltså!), fixa mig i lugn och ro men ändå strukturerat (de senaste veckorna har jag bytt kläder 200000 gånger varje morgon för inget har känts rätt, det är inte så strukturerat) och allra helst äta frukost hemma innan jag cyklar till jobbet. Är ju medveten om att alla de inte kommer funka på en och samma gång, men något av det eller allt men i liten skala ska jag väl kunna lyckas med?! Jag mår ju bra av det!

En av mina gamla gymnasielärare skrev på Instagram att hon skulle träna varje morgon klockan fem i en vecka för att vänja kroppen och komma över det jobbiga, kanske är det så man borde göra. Bestämma sig, ställa klockan och just do it. Jag är ju ändå uppe och på yogastudion före sju vissa morgnar (inte utan att det är jobbigt dock, men jag gör det alltid om jag tänkt det och det är ju det viktiga i det här sammanhanget). Ska sätta mig någon dag när jag har tid och göra en tydlig plan för hur det här ska genomföras så jag kan få den starten på dagen som jag vill ha. Återkommer när den är satt!

Men du, hur vill du starta dina dagar?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *