The best way way to get something done is to begin

Söndag kväll och jag tror att jag bockade av nästan allt jag ville göra den här helgen: började rensa garderoben (det är ett work in progress så tänker inte säga att jag är klar…..), sorterade om skåp och förvaring så jag kunde packa upp några oupppackade kartonger med böcker (hittade typ tjugo böcker jag inte läst?!), städade, tvättade, planerade och höll yogaklasser, tränade, planterade om några plantor och hann dessutom med två myskvällar. Igår med greys anatomy, idag med en bok.

Det kan låta som en stressig helg och ja, på sätt och vis hade det varit skönt att hinna sitta lite mer i soffan. Men jag har hunnit det också, och när man sitter hela dagarna vanligtvis så är det skönt att göra annat, använda kroppen och röra på sig lite smått hela dagen. Och det är ju ganska tillfredsställande att rensa och organisera och städa och fixa – nästan något meditativt i det hela. Ännu bättre känns det när det dessutom är sådant man tänkt (velat) göra ganska länge men inte haft tid för tidigare och just för att det var sånt som jag ville göra, det var knappast någon som tvingade mig.

Igår hann jag med en skidtur, hittade spår i Årstaparken på min korta promenad för att handla frukost, så efter några timmars fix här hemma tog jag skidorna under armen och gick (!!!) dit. Så himla härligt, även om spåren var sådär. Det blev kanske inte så bra teknikträning, men hjärtat och musklerna fick jobba och jag fick träna balansen och stabiliteten. Och det här med att bokstavligen kunna gå till spåret gör ju det så värt det!

Ikväll planterade jag om lite blommor som jag fått och när de var så fina/såg så häftiga ut med rötterna kunde jag inte låta bli att ta fram kameran. Älskar att jag äntligen börjat kunna hålla liv i blommor (dödade kaktusar när jag var mindre, det säger en hel del……). OCH älskar byrån vi fick av mormor och morfar (eller det är mammas gamla från början), hur coola är inte handtagen?!?!

Dessutom är det fotens dag idag så jag passade på att ta hand om fötterna lite extra när jag duschat. Har ju yogat och tränat och gått massa hela helgen så träningen har de garanterat fått (både skidåkning och yoga jobbar ju mycket med småmuskler i fötterna för att hålla balansen), men sen filade och smörjde och masserade jag dem. Jag – som många andra – är sjukt dålig på att ta hand om fötterna, men det är ju dem som bär oss hela dagarna! Som håller oss uppe, som gör att vi står stadigt, som hjälper oss upp när vi ibland tappar fotfästet. De förtjänar lite mer kärlek än vad de får. Så även om det inte längre är fotens dag när du läser detta – ge dina fötter lite extra kärlek ikväll! Du behöver inte lägga flera timmar på fotvård eller pedikyr, bara massera eller smörj ett par minuter. Det gör så mycket – jag lovar!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *