Den bästa träningen är den som blir av

I söndags hade jag sista barnyogan som sagt och igår hade jag klass på NW som vanligt. Imorse hade jag sedan lovat/bestämt/planerat att hålla morgonklassen på Yogahuset så blev lite färre timmars sömn inatt, 05.30 ringde klockan! Dock vaknade jag rätt utvilad, gjorde mig klar i lugn och ro och cyklade sen i soluppgången och med vårkänslor (ganska varmt och fågelkvitter tex) till studion och då kändes det inte så jobbigt med några färre timmars sömn. Det var superhärligt att hålla klassen, älskar att vara på Yogahuset och alla fina människor där! Resten av dagen var jag förvånansvärt pigg och fokuserad jämfört med de senaste veckorna så insåg att tidigare morgnar, att kliva upp direkt och ta det lugnt på morgonen samt få in någon form av motion innan jobbet (cykel till jobbet och några minuters yoga minst, men gärna mer än så) kanske är nyckeln till att ha mer energi. Tåls att testa! Nu när solen går upp redan vid sex-halv sju så är det ju ändå lite lättare att ta sig upp än tidigare.

På eftermiddagen tog jag ut min friskvårdstimme och gick tidigare för att hinna åka skidor innan solen gick ned och det var heeeeeelt fantastiskt! Inga vidare spår så varken tekniken eller konditionen fick väl jobba sådär supermycket, men kroppen fick D-vitamin och rörelse och hjärnan fick endorfiner och dopamin och allt sånt där och det räcker gott och väl! Träning behöver inte alltid vara stenhårt och supersvettigt. Ibland är det viktigare med bara någon form av rörelse och att göra det en tycker om!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *