Min dag i foton

Igår köpte jag äntligen en Gopro-kamera men har inte lärt mig den ännu så bestämde mig för att testa den lite löpande under dagen idag med ett foto i timmen. Det blev inte exakt varje timme och två vid några timmar men såhär har min dag sett ut:

06.00 drack citronvatten och läste igenom morgonens yogaklass

06.30 på cykeln på väg till yogastudion för att hålla i en morgonklass – älskar att vara ute så tidigt och cykla. Tystnaden, att en är nästan ensam på vägen, soluppgången, den kyliga morgonluften…. (och älskar såklart att hålla morgonklasser och yogaklasser överlag!)

07.00 höll yogaklass, kände själv att det blev ett riktigt skönt flöde och härlig start på dagen! Avslutade morgonen med prat och te med lite härligt folk på studion

09.00 här blev det ett litet längre glapp då jag endast fotade innan yogaklassen och sen på jobbet. Hade dessutom inte så mycket roligt att fota de kommande timmarna så det blev ytterligare ett hopp

12.30 lunch på jobbet – matlåda med rester från lunchen på Gränby i söndags. Fick alltså en så stor portion att den har räckt till tre – för mig – STORA portioner

17.00 tillbaka på Yogahuset för ytterligare en yogaklass

18.00 avslutande shavasana i kvällens yogaklass. Fick mycket positiv feedback efter den klassen – så kul att få höra att klasserna är uppskattade och att det en gör är bra! Även om yoga inte handlar om prestation så kommer gärna prestationsångesten fram när en står där på mattan och leder. Jag försöker tänka att det jag gör är good enough och att folk ju kommer tillbaka vilket är ett bra tecken och att det viktigaste är att vara autentisk och sig själv, men det är ju alltid skönt och kul att få höra att det är – och vad som är – bra också!

19.00 tog mina trötta stackars ben (benpass på gymmet + yogaklass med fokus höfter igår, två yogaklasser med fokus höfter idag + många kilometers (mil?) cykling de senaste dagarna) och satte mig på cykeln hem igen. Möttes av en så fin solnedgång som gav lite energi

19.30 landade på yogamattan för egen praktik. Första på ganska länge och så välbehövligt! Även om jag får den fysiska praktiken till viss del när jag undervisar så får jag ju inte den mentala och spirituella delen och den har jag saknat/tappat bort lite på sistone. Det blev långsamma, mjuka rörelser med fokus på att landa, samt någon armbalans och huvudstående för att det ger absolut snabbast effekt på att känna sig närvarande i kroppen för min del.

Det var sista bilden, sen har jag duschat, ätit kvällsmål och nu ska jag lägga mig. Tänkte nog simma imorgon bitti innan jobbet så det blir en tidig morgon igen men hur jobbigt det än är att ta sig ur sängen så gillar jag det. Hellre det än stressen – nästan ångesten – jag får av att snooza i en timme. Hela dagen börjar liksom fel då, det känns fel, obehagligt i både kroppen och hjärnan, som en väldigt mild ångest. Problemet är att jag oftast inte känner/tänker så när jag väl snoozar utan när jag till slut går upp – vilket betyder att det är väldigt enkelt att snooza trots allt. Men kanske är det som med allt annat i mitt liv (typ) – ju fler gånger jag gör det och inser hur bra jag mår av det (går upp tidigt alltså), desto lättare kanske det blir att göra det igen för att minnet av den känslan blir tillräcklig motivation?! Så funkar jag ju med det mesta, just i stunden kanske jag är omotiverad (tex till träning, jobb, även sociala grejer ibland) men oftast kan bara tanken på att väl vara någonstans/göra någonting, eller minnet av hur det fick mig att känna senast, få mig att ändå göra det. (Och ja det är säkert ganska vanligt, eller jag vet att det är ganska vanligt för det var exakt det jag skrev min C-uppsats om)

Godnatt!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *